ראשי » צרכנות » כמה עולה הדפסת תלת מימד? איך מתמחרים הדפסת תלת מימד?

כמה עולה הדפסת תלת מימד? איך מתמחרים הדפסת תלת מימד?

עולם ההדפסות אינו מפסיק להתקדם, כך שכיום ניתן להדפיס מבנים שלמים לצד חלקים כירורגיים שמסייעים להציל חיים. מכאן שהדפסת תלת מימד עשתה בעשור האחרון קפיצה משמעותית. מי שעוקב, יודע שטרם נאמרה המילה האחרונה בתחום. יש לא מעט פרויקטים שמבקשים למנף את כלי הביצוע המופלא הזה לעבר השלב הבא.

אז כן, מדובר באמצעי מידול שמאפשר בסוף התהליך להחזיק את האובייקט הרצוי ביד. ניתן להדפיס חומרים גמישים וחזקים, לצד חומרים שקופים ועמידים. אך פה לא נדון אלו חומרי הדפסה מובילים לתכונות כאלו או אחרות. הפעם אנו מבקשים לדון בשורה התחתונה – כמה עולה תהליך ההדפסה, או יותר נכון ממה המחיר מושפע.

הדפסת תלת מימד היא לא רק עלות, יש פרמטרים חשובים

לצד העובדה שנחמד לראות כיצד תוך כמה דקות תוכנית דו ממדית הופכת למוצר תלת ממדי שניתן להחזיק, עדיין העלויות יקרות. אף מדובר בתפעול שמצריך תחזוקה והבנה מעמיקה. כל זה מוביל אנשים רבים להיעזר בשירות חיצוני, ופה ניגש להסביר ממה מורכב המחיר.  אם כי מראש נציין שאין לאפשר לפרמטר המחיר להוות שיקול מרכזי. להלן 4 דגשים שגם כן צרכים להשפיע בעת בחירה של מפעיל מדפסת תלת ממדית:

  1. ניסיון – מדובר בתחום שמצריך לא מעט ניסיון, ולו כדי להעניק ללקוח תוצאה ברמה הגבוהה ביותר.
  1. יחס/מקצועיות – היחס של מפעיל המדפסת גם כן מהווה פרמטר חשוב. חשוב שהמפעיל יידע לאתר שגיאות בקובץ ואף לתקן אותן במהירות, כך שהקובץ יעבור לשלב ההדפסה במהירות האפשרית.
  1. זמינות – רבים שעוסקים בתחום המחקר והפיתוח זקוקים למענה מהיר, וזאת מבלי לפגוע באיכות התוצאה.
  1. סוג הטכנולוגיה והחומרים שעמם עובדים – מאוד משנה אם פונים לבעל מדפסת שעובדת בטכנולוגיית DLP, או אם פונים לבעל מדפסת שעובדת בטכנולוגיית FDM (מדפסת שמושתתת על הדפסת חוטים או על הדפסת שרף). נוסף לכך, קריטי אם אלו חומרים שכל מפעיל רגיל לעבוד איתם. כלומר לא בטוח שכל מי שעובד עם טכנולוגיית FDM יידע להדפיס עם כל חומר רצוי.
רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

4 הפרמטרים שמשפיעים על המחיר של הדפסת תלת מימד

שניגע במהות, עדיין מתעניינים לגבי הדפסת תלת מימד מחיר? ובכן המחיר מושפע מ4 הפרמטרים הבאים:

  • טכנולוגיית ההדפסה יש טכנולוגיות שנחשבות יותר יקרות מאחרות, כך שאם מבקשים לחסוך, מוטב להתמקד בטכנולוגיית FDM. טכנולוגיה שגם מדפיסה מוצרים ברמה טובה (לא מעולה), שגם עובדת עם שורה ארוכה של חומרים ושגם נחשבת יחסית זולה.
  • זמן ההדפסה – ככול שההדפסה יותר ארוכה, כך נדרשים יותר משאבים וזמן השגחה ארוך יותר. כמו כן, מדובר בזמן שבו המדפסת אינה יכולה לעבוד על פרויקטים אחרים.
  • סוג חומר ההדפסה – יש חומרים שנחשבים יותר זולים מאחרים ואף יש חומרים שדורשים רמת מומחיות יותר גבוהה, ולו כי נדרשים להשקיע זמן במציאת פתרון, כך שההדפסה תהיה כמה שיותר איכותית.
  • כמות החומר – אין צורך לפרט..

שנסכם?

כמובן שחיסכון חשוב, אך לא בכול מחיר. לעיתים שווה להוציא מעט יותר כדי לקבל הרבה יותר – אובייקט שעונה במדויק על צורכי הדגם הרצוי. כך שנמנע מן הצורך להדפיס דגם נוסף, רק כי הראשון לא העניק מענה מלא.