ראשי » עיצוב הבית » מהי עלות מטבח?- כל מה שצריך לדעת לפני שמתכננים

מהי עלות מטבח?- כל מה שצריך לדעת לפני שמתכננים

הלב הפועם של הבית, הוא המטבח. המשפחה כולה מתכנסת במטבח מידי יום ביומו. ושם אתם צוברים את כל החוויות הכי מיוחדות שלכם. מה שמסביר את הרצון ליצור מטבח מעוצב לפרטי פרטים, בקרב משפחות רבות. אבל כדי להתחיל בעבודה, מומלץ להבין מה היא עלות מטבח ממוצעת ואיך נקבעים המחירים. במאמר הבא, נעזור לכם לעשות סדר ולבחור מטבח מעוצב מושלם.

החדר הכי חשוב – מקבל את הטיפול המסור ביותר

בממוצע משפחה ישראלית מוציאה את סכומי הכספים המשמעותיים ביותר, על ההקמה והשיפוץ של חלל המטבח. הסיבות להשקעה הפיננסית המשמעותית הזו הן רבות ומגוונות. והן יכולות לנוע מרצון ליצור סביבת עבודה יוקרתית לבשלנים ביתיים. ועד ליצירת עיצוב אחידה שמשתלב עם חללי המשפחה המשותפים האחרים. כך או כך, כדי להבטיח מטבח מושלם, צריך למצוא את התקציב המתאים ולתכנן את העבודה. טווחי המחירים המוכרים לנו כיום בשוק המטבחים, יכולים לנוע בין 12 אלף שקלים למטבח ממוצע. ועד למאות אלפי שקלים למטבחים בעיצוב אישי עם כל השדרוגים האפשריים.

תכנון שיוצר הערכת מחירים לעלות המטבח

השלב הראשון בדרך להבנת עלות מטבח מעוצב, הוא התכנון. בשלבי השרטוט של תוכניות המטבח, האדריכל ומעצב הפנים יעברו איתכם על החזון שלכם ליצירת המטבח. וכאן, צריך לדון בכל הפרטים הקטנים. הדרישות הפונקציונליות יקבעו את חוויית הבישול היום יומית. והן חשובות לפרקטית החיים בבית. אלו הן שאלות טכניות, דוגמת גובה הארונות וסגנון התאורה הרצוי לחלל הפנים. והן יצרו את קווי המתאר העיצוביים של המטבח שלכם. מעבר לכך, גם הרגלי החיים שלכם נלקחים בחשבון, בתהליך העיצוב. אם אתם אוכלים ביחד את מרבית הארוחות ביממה, סביר שתרצו ליצור חלל ישיבה משותף. ואם יש לכם ילדים, תרצו ליצור סביבת בישול בטיחותית, שמרחיקה את הילדים ממקורות אש וחום.

חומרי הגלם ממסגרים את עלות המטבח

ההשלמה של תהליך התכנון, הוא ההתאמה של חומרי הגלם. אחרי שבניתם את הרעיון הראשוני, צריך להבין אילו חומרי גלם ימלאו את המטבח שלכם. וכאן נכנסת לתמונה רמת האיכות של החומרים. הבחירה לרכוש עץ מלא בייצור יוקרתי וייחודי, תייקר משמעותית את תג המחיר הסופי של המטבח שלכם. בדיוק כמו השימוש בחומרי מתכת מורכבים ועמידים. לצד זאת, האבזור הטכנולוגי שדרוש להפעלת המטבח, נכלל גם הוא בתחשיב המחירים הסופי. ובמטבחים של בשלנים בייתים, זו יכולה להיות הוצאה של עשרות אלפי שקלים, על ציוד של מותגים מובילים. אלמנט נוסף ומרכזי בעיצוב חלל מטבח, הוא השיש שמורכב כחיפוי למטבח. גם כאן, לאיכות השיש יש חשיבות מבחינת דרישות עמידות. ובמקרים רבים אתם פשוט לא רוצים לוותר על מוצר איכותי.

הכל תלוי בחלומות שלכם

בשורה התחתונה, עלות מטבח היא תולדה של החלומות שלכם. לכל אחד יש אפשרות לרכוש מטבח מקטלוג. והיום אפשר גם להתאים אם אותם המטבחים לצרכי המבנה שלכם. אבל, במקרה שאתם בוחרים להקים מטבח חדש לגמרי, בעזרת מקצוענים, יש לכך השלכה על העלויות. בהתאמה גם איכות המטבח תהיה טובה יותר. וגם ההתאמה של המטבח לתשתיות הנכס שלכם, תשמור על תקינות המערכות לאורך שנים ארוכות. כך שתהיה לכם אפשרות לנצל את המטבח בצורה לא פחות ממדהימה.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים