ראשי » טיפים » דלת ממ”ד – מה התקן לפי החוק וכמה זה עולה

דלת ממ"ד – מה התקן לפי החוק וכמה זה עולה

במדינת ישראל, כפי שכולנו יודעים, חובה להתקין ממ"ד בכל דירה. אומנם איש לא רוצה לדמיין מצ"ב שבו החדר הזה משמש כמקום מוגן, אך כבר היו דברים מעולם. לכן חשוב להבין: יש תקנים מאוד ברורים בכל מה שנוגע לאביזרים השונים שיש בחדר הממ"ד. אחד מהאלמנטים החשובים ביותר זו כמובן הדלת, ולכן חשוב לדעת מספר דברים בנושא. מה זו דלת ממ"ד, ממה היא עשויה ומה קובע החוק בעניין? כל התשובות לפניכם.

דלת ממ"ד – נעים להכיר

עוד לפני שננסה להבין מה אומר החוק והאם יש לנו אפשרות בחירה כלשהי, צריך להבין על מה מדובר. כאשר מדברים על דלת ממ"ד למעשה מדברים על דלת יציבה וחזקה ביותר. דלת כזאת חייבת להיות תקנית והיא חלק בלתי נפרד מהממ"ד כולו. זהו למעשה מוצר חובה כדי שנוכל לקבל אישור טופס 4 ולהשתמש בממ"ד. דלתות כאלה יכולות להיות עשויות מחומרים שונים: פלדה, ברזל או מתכת כבדה. היא עשויה כמקשה אחת והיא חייבת להיות איכותית ביותר. מבחנת הגדלים, אנחנו רואים שהחוק קובע מידות ברורות מאוד. משמעות הדברים שהיא שדלת ממ"ד, כדי שהיא תהיה תקנית, חייבת להיות בהתאם למידות: 70 ס"מ על 80 ס"מ. כמו כן, הגובה צריך להיות 200 ס"מ כדי שהדלת תהיה תקנית.

החשיבות של הדלת

זה לא במקרה שבכל ממ"ד אנחנו רואים דלת ייעודית שעומדת בכניסה. אם נחשוב על זה, אנחנו נראה שהממ"ד צריך כמובן להיות אטום לחלוטין, וללא דלת מתאימה, הוא לא ימלא את ייעודו. המטרה של הממ"ד היא להגן עלינו מפני: רסיסים, חומרים ביולוגיים, חומרים כימיים שונים והדף. לכן ברור מדוע הדלת היא חלק בלתי נפרד מהממ"ד כולו. למעשה, היא עד כדי כך חשובה, כך שהאיטום שלה הוא מושלם. מעבר לכך שהיא עשויה כמקשה אחת, דלת ממ"ד כוללת גם שכבת גומי שעוטפת את כולה מכל צד. זו הסיבה שבגללה כאשר הדלת סגורה, היא אוטמת לחלוטין את הממ"ד. לא עוברים דרך הדרך הזאת גזים מסוגים שונים וכך היא מגינה עלינו הגנה מרבית.

 

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

כמה עולות דלתות ממ"ד?

אין ספק שהשאלה כמה עולה דלת ממ"ד הינה מהותית. אומנם בכל ממ"ד חובה להתקין דלת כזאת, אך כמובן שלא תמיד נרצה לבחור באפשרות הכי יקרה שיש. ראשית, כדאי לדעת שהיום אפשר להתקין לדלתות כאלה גם דלת חיצונית רגילה, וזה בפירוש כדאי. כך ניתן יהיה לעשות שימוש יומיומי נוח ופשוט בדלת. שנית, כמובן שיש גורמים שונים ומגוונים שישפיעו על מחיר הדלת. למשל, אם בוחרים להתקין לדלת הממ"ד גם דלת פנימית רגילה, זה יבוא לידי ביטוי במחיר. בנוסף, כמובן שלכל חברה שמתקינה דלתות כאלה באופן תקני יש תעריפים שונים. לכן יש מקום להשוות בין המחירים ולבחור את החברה שמציעה את המחיר הנוח ביותר.