ראשי » טיפים » כמה עולה לנו להתגרש?

כמה עולה לנו להתגרש?

למרות שלפני שנים נישאתם באהבה, ברור לכם שזה נגמר? עשיתם לא מעט כדי להציל את הנישואין אבל עכשיו המצב השתנה? אתם מביטים זה בזו ויודעים שהגעתם לסוף הדרך? אם כך, בוודאי תרצו לדעת, בין היתר, כמה עולה לנו להתגרש? כמה באמת עולה להיפרד, להתגרש ולפרק את החבילה? 

הנתון המשפיע ביותר: איך מתגרשים

בבואנו לענות על שאלה כמו כמה עולה גירושין, חשוב להבין: איך עושים זאת זו הנקודה. כלומר, כשרוצים להבין כמה עולה לנו להתגרש, צריך להבחין בין כמה דרכי פרידה שונות. אם, למשל, אתם מגיעים להבנה ביחד וברור לכם שאתם לא רוצים להילחם, זה יעלה פחות. במקרה כזה תבחרו עו"ד ותעברו איתו דרך קצרה ולא יקרה. הוא יקיים עם שניכם ביחד פגישות וגם פגישות פרטיות. בצורה כזאת עוה"ד יבין מה אתם רוצים. מה קריטי עבורכם והוא יכין בהתאם לכך את ההסכם. במקרה הזה התשובה לשאלה כמה עולה גירושין תהיה ברורה: לא הרבה. ממש כפי שלא תמיד צריך לשלם לעו"ד סכום גדול על שירות אחר, כך קורה גם בגירושין. 

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

גירושין פחות נעימים ויותר יקרים

לעומת המקרה שהבאנו לעיל, גירושין שכוללים ויכוחים ייראו אחרת. במצב כזה התשובה לשאלה כמה עולה לנו להתגרש תהיה: הרבה, ואפילו הרבה מאוד. אם תגיעו מלאים באמוציות ואם תרצו רק לכופף את הצד השני, זה יעלה לכם הרבה. לכן כדאי לעצור מראש ולהחליט: מה באמת חשוב לכם? אם אתם רוצים למצוא עו"ד גירושין כדי שהוא ילחם למענכם? או שאתם רוצים שהוא יעזור לכם? האם המטרה היא לגזול כל מה שאפשר מהצד השני כי אם כועסים? או שאתם רוצים בסך הכול להיפרד מהר, יפה ולצאת לדרך חדשה? כל השאלות האלה משפיעות על השאלה כמה עולה גירושין. 

האם יש דרך להוזיל את העניין?

מעבר לעובדה שגירושין בהסכמה מוזילים את העניין, יש עוד כמה דברים שכדאי לדעת. למשל, חשוב לדעת מה באמת יש לכם. כמה רכוש יש לכם וכמה כסף יש לכם. האם יש לכם חובות והאם יש לכל אחד מכם פנסיות או כספים אחרים. במילים אחרות, השאלה כמה עולה גירושין מושפעת, בין היתר, מהמוכנות שלכם. כלומר, אם תגיעו מוכנים, עוה"ד יעבוד פחות. הוא יבין מיד מה אתם רוצים, יבצע את עבודתו והכול יקרה מהר. לכן כדאי שתעשו "שיעורי בית". כך החלוקה תהיה בהתאם לרצונות שלכם וכך גם תשלמו פחות על התהליך. חשוב לזכור שמעבר לעלות הגירושין, יש כאן גם מחיר רגשי. אף אחד לא רוצה להתגרש, אך זה קורה לרבים. הניסיון מוכיח שכשעושים את זה מהר, זה עדיף. כך אפשר לצאת מהר יותר לדרך חדשה ולכן מומלץ בחום לבחור באפשרות הזאת ולא באפשרות היקרה.